Robinson Helicopter R66 Turbina
O Robinson R66 Turbine é um helicóptero leve utilitário e de treinamento para uso civil e militar, desenvolvido e produzido pela Robinson Helicopter Company.
O Robinson R66 Turbine mantém muitas das características do projeto Robinson R44, incluindo um sistema de duas pás de rotor, cíclico do tipo barra em “T”, porém com uma configuração maior de cabine. O desempenho em maiores altitudes graças a uma turbina Rolls Royce RR300, o quinto assento e o amplo compartimento de bagagem são as características que mais chamam atenção no Robinson R66 Turbine.
Anunciado em 2007, o Robinson R66 Turbine é o projeto da Robinson para ser o primeiro helicóptero que utiliza como motorização uma turbina. Além de expandir sua gama de produtos, o Robinson R66 Turbine foi o primeiro helicóptero a turbina considerado de fácil acesso, devido a sua simplicidade e baixo custo de fabricação. O preço desse helicóptero é considerado baixo quando comparado aos helicópteros dos concorrentes e por isso grande parte dos proprietários de um Robinson R44 acabaram migrando para o Robinson R66 Turbine, buscando maior potência e economia nas operações.
Equipamentos Standard :
Equipamentos Adicionais:
A aeronave acima é de terceiro e como tal sujeita a venda prévia e/ou alteração de preço. Dados fornecidos pelo proprietário, sujeitos a verificação.
Helicóptero Robinson R66 Turbine
Model: ROBINSON R66 TURBINE
Engine Takeoff Power: Rolls Royce 300hp • RR300
Engine TBO Hours: 2000
Max Seats: 5
CUSTO OPERACIONAL HELICÓPTERO ROBINSON R66 TURBINE
ROBINSON HELICOPTER COMPANY 15 JANUARY 2017
FIXED ANNUAL COSTS
Depreciation (Negligible, freshly overhauled R66s are expected to sell for original costs) $ N/A
Insurance based on a pilot with 200 hours logged helicopter time, including 40 PIC hours in an R66, with a good safety record and RHC Safety Course Certificate
Liability Insurance 3,072
Hull Insurance 17,554
FIXED COST PER YEAR $ 20,626
RESERVE FOR OVERHAUL
2000 Hour Engine Periodic Maintenance Interval $ 70.07
2000 Hour Aircraft Overhaul Parts Kit ($165,000) (Includes new bearings, seals, etc., and life-limited components with less than 2000 hours remaining.) $82.50
Labor (240 Manhours @ $95 per hour) 11.40
RESERVE PER HOUR $ 163.97
DIRECT OPERATING COST
Fuel @ $4.95 per gallon and 22.0 gph for average use $ 108.90
Oil .60
Periodic Inspections, Labor @ $95 per hour 17.10
Unscheduled Maintenance, Parts and Labor @ $95 per hour 10.50
DIRECT OPERATING COST PER HOUR $ 136.50
TOTAL OPERATING COST
Fixed Cost per Flight Hour Based on 500 Hours per Year $ 41.25
Overhaul Reserve Per Hour 163.97
Direct Cost per Flight Hour 136.50
TOTAL OPERATING COST PER HOUR $ 341.72
OPERATING COST-PER-ROAD MILE
Assume one air mile (straight line path) equals 1.5 road miles, and assume an average cruise speed of 140 miles per hour with a cruise fuel consumption of 22 gph.
$341.72 ÷ 140 ÷ 1.5 = $1.63 per Road Mile
Note: The above estimetes are approximate and will vary with type of use, maintenance, local conditions and prices. This information is for comparision only and not a guarantee of actual costs. Referenced prices are subject to change without notice. Transportation costs and local taxes are not included.
Robinson Helicopter R66 Turbina
O Robinson R66 Turbine é um helicóptero leve utilitário e de treinamento para uso civil e militar, desenvolvido e produzido pela Robinson Helicopter Company.
O Robinson R66 Turbine mantém muitas das características do projeto Robinson R44, incluindo um sistema de duas pás de rotor, cíclico do tipo barra em “T”, porém com uma configuração maior de cabine. O desempenho em maiores altitudes graças a uma turbina Rolls Royce RR300, o quinto assento e o amplo compartimento de bagagem são as características que mais chamam atenção no Robinson R66 Turbine.
Anunciado em 2007, o Robinson R66 Turbine é o projeto da Robinson para ser o primeiro helicóptero que utiliza como motorização uma turbina. Além de expandir sua gama de produtos, o Robinson R66 Turbine foi o primeiro helicóptero a turbina considerado de fácil acesso, devido a sua simplicidade e baixo custo de fabricação. O preço desse helicóptero é considerado baixo quando comparado aos helicópteros dos concorrentes e por isso grande parte dos proprietários de um Robinson R44 acabaram migrando para o Robinson R66 Turbine, buscando maior potência e economia nas operações.
Equipamentos Standard :
Equipamentos Adicionais:
A aeronave acima é de terceiro e como tal sujeita a venda prévia e/ou alteração de preço. Dados fornecidos pelo proprietário, sujeitos a verificação.
Helicóptero Robinson R66 Turbine
Model: ROBINSON R66 TURBINE
Engine Takeoff Power: Rolls Royce 300hp • RR300
Engine TBO Hours: 2000
Max Seats: 5
CUSTO OPERACIONAL HELICÓPTERO ROBINSON R66 TURBINE
ROBINSON HELICOPTER COMPANY 15 JANUARY 2017
FIXED ANNUAL COSTS
Depreciation (Negligible, freshly overhauled R66s are expected to sell for original costs) $ N/A
Insurance based on a pilot with 200 hours logged helicopter time, including 40 PIC hours in an R66, with a good safety record and RHC Safety Course Certificate
Liability Insurance 3,072
Hull Insurance 17,554
FIXED COST PER YEAR $ 20,626
RESERVE FOR OVERHAUL
2000 Hour Engine Periodic Maintenance Interval $ 70.07
2000 Hour Aircraft Overhaul Parts Kit ($165,000) (Includes new bearings, seals, etc., and life-limited components with less than 2000 hours remaining.) $82.50
Labor (240 Manhours @ $95 per hour) 11.40
RESERVE PER HOUR $ 163.97
DIRECT OPERATING COST
Fuel @ $4.95 per gallon and 22.0 gph for average use $ 108.90
Oil .60
Periodic Inspections, Labor @ $95 per hour 17.10
Unscheduled Maintenance, Parts and Labor @ $95 per hour 10.50
DIRECT OPERATING COST PER HOUR $ 136.50
TOTAL OPERATING COST
Fixed Cost per Flight Hour Based on 500 Hours per Year $ 41.25
Overhaul Reserve Per Hour 163.97
Direct Cost per Flight Hour 136.50
TOTAL OPERATING COST PER HOUR $ 341.72
OPERATING COST-PER-ROAD MILE
Assume one air mile (straight line path) equals 1.5 road miles, and assume an average cruise speed of 140 miles per hour with a cruise fuel consumption of 22 gph.
$341.72 ÷ 140 ÷ 1.5 = $1.63 per Road Mile
Note: The above estimetes are approximate and will vary with type of use, maintenance, local conditions and prices. This information is for comparision only and not a guarantee of actual costs. Referenced prices are subject to change without notice. Transportation costs and local taxes are not included.
Juan José Loyola
WhatsApp +56 9 4577-4291
jloyola@aerohelp.com
Posso ajudar?